fredag 14 oktober 2011

Färgglada lönnblad...blir dörrkrans!
Igår drog jag med mig gubben ut för att leta fina lönnlöv, kände stor inspiration att göra en fin höstkrans till vår ytterdörr. Att det var mörkt ute när vi gav oss iväg kanske inte var så genomtänkt, tänk om alla löv bara var gula eller bruna (!) det var ju så himla svårt att se. Men när jag tömde ut kassen på köksbordet när vi kom hem så blev jag glatt överraskad...så färgglatt och helt underbart!

Det här behöver du till din lönnlövskrans:
En kraftig halmkransstomme, limpistol eller nålar, natursnöre, lönnlöv och tex nypon eller rönnbär.

Så här gör du:
1. Limma eller nåla fast löven över varandra på stommen tills hela kransen är täckt med löv.
Sista varvet kan du fördela olika färger.
2. Vira snöret om kransen och avsluta med en rosett i den översta delen. Dekorera.

Jättelätt att göra, så gör flera stycken när du ändå håller på och ge bort i present!
Garanterat uppskattat!

Eftersom jag hade massor av löv kvar, så gjorde jag några ljuslyktor också...

Det här behöver du:
Gamla glasburkar i olika storlekar, lönnblad, natursnöre och tex nypon eller rönnbär.
Så här gör du:1. Håll fast eller limma fast lövet på glasburken, lägg på en kvist nypon och snurra runt snöret några varv.
2. Knyt en fin rosett och dekorera.


Lycka till!
Ha en fantastisk dag!
Kram Carina

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar